Skarb Matki - pielęgnacja maluszka

Jakiś czas temu od firmy Skarb Matki dostałam do testów kosmetyki dla mojej córeczki. Firma jest firmą rodzinną i ma dość mały asortyment, ale mam nadzieję, że będzie się poszerzał. Chciałam też napisać wyrazy uznania firmie, gdyż po informacji o zalaniu paczki, kolejna przyszła na następny dzień. Do testów wybrałam płyn do kąpieli, mydełko pod prysznic i pomadkę ochronną.



Nawilżający płyn do kąpieli z oliwką od 1 miesiąca życia



Wskazania: delikatne oczyszczenie, nawilżenie i natłuszczenie skóry.
Działanie: delikatne mycie, natłuszczenie i nawilżenie skóry.
Stosowanie: do codziennej kąpieli.
Skład: oliwka, ekstrakt z rumianku, łagodne substancje myjące powierzchniowoczynne.

Pojemność: 250 ml

Moja opinia:
Płyn ma dość nieciekawy skład dla maluszka. Zawsze wybierałam kosmetyki, które miały jak najmniej i jak najłagodniejsze detergenty, bo wiadomo jakaś substancja musi myć. Plusem jest to, że nie pieni się bardzo. Skóra po jego użyciu jest gładka i mięciutka w dotyku. Płyn jest bezzapachowy, a konsystencja rzadka i lejąca, dlatego jest słabo wydajny. 

Mydełko pod prysznic o zapachu soczystego arbuza od 1 miesiąca życia



Wskazania: delikatne oczyszczenie skóry.
Działanie: delikatne mycie i nawilżenie skóry, daje zapach soczystego arbuza.
Stosowanie: do codziennej kąpieli w wannie i pod prysznicem.
Skład: pochodna oliwy z oliwek, gliceryna, łagodne substancje myjące powierzchniowo-czynne.

Pojemność: 300 ml


Moja opinia:
Producent zapewnia o łagodnych substancjach myjących w składzie, jak dla mnie są to dość silne detergenty, które nie nadają się dla noworodka. Moja córeczka ma już ponad rok i nie zauważyłam uczulenia ani silnego wysuszenia skóry, jednak efekt był o wiele gorszy niż kiedy używałam Emolium. Na plus jest zapach, ładny i delikatny arbuz. Mydełko dość mocno się pieni, co przy małym dziecku może być nie lada wyzwaniem: pilnowanie, żeby nie włożyło rączek z pianą do buzi. 


Pomadka ochronna z filtrem UV do ust, policzków i nosa o smaku malinowym, od 12 miesiąca życia




Wskazania: ochrona i natłuszczenie skóry warg, policzków i nosa.
Działanie: natłuszczenie i nawilżenie, ochrona przed czynnikami atmosferycznymi ( wiatr, słońce, mróz) oraz promieniowaniem UVA I UVB. 
Szeroki sztyft umożliwia bezpieczne, samodzielne stosowanie pomadki nawet przez dzieci.
Ma przyjemny zapach późnej, wrześniowej maliny .
Polecana od 12 miesiąca życia.
Stosowanie: według potrzeb rozsmarować kilka razy dziennie na wargach, policzkach lub nosie. 
Skład: fizyczny filtr - dwutlenek tytanu, witamina E, wazelina, wosk pszczeli. 
Zawiera malinowy aromat spożywczy.

Moja opinia:
Pomadki używałyśmy jeszcze na początku zimy. Do ust nadaje się jak najbardziej, jednak zostawia lekko niebieski(!) nalot. Moja córka sama lubi się smarować wszelkimi pomadkami ochronnymi i równie ochoczo grzebać w nich paluszkiem. Policzki, czoło i nos zazwyczaj smaruje kremem, raz spróbowałam ową pomadką, ale skóra wydawała mi się tłusta i słabo zabezpieczona, dlatego do ust owszem, do twarzy zdecydowanie nie. 

Podsumowując, produkty powinny mieć podniesiony wiek, bo moim zdaniem nie nadają się dla maluszków, a dla starszych dzieci. Skarb Matki jest polską firmą, a mi zależy na tym, żeby wspierać polskie produkty. Mam nadzieję, że firma dalej będzie się rozwijać i pomyśli nad rozszerzeniem asortymentu i lekka modyfikacją składów. 


6 komentarzy:

  1. tego arbuza sama bym chetnie spróbuwałą o ile pachnie prawdziwym arbuzem ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. wszędzie SLeS,nie czaje dlaczego dla niech to łagodny detergent

    OdpowiedzUsuń
  3. miałam ten płyn do kąpieli i u mojego synka fajnie się sprawdził

    OdpowiedzUsuń
  4. Witam. Chciałem doprecyzować, że w skladzie płynu do kapieli i mydełka arbuzowego Skarb Matki stosujemy mieszaninę Sodium Laureth Sulfate oraz Lauryl Glucoside, który jest o wiele łagodniejszym detergentem i połączniu ze SleS mydełko ma o wiele łagodniejsze właściwości i jest bezpieczny dla maluszków. Nasze produkty są przebadane przez wyspecjalizowane jednostki badawcze, których opinia pozwala nam na polecanie produktow juz w tak wczesnym wieku, np. Płyn do kąpieli z oliwką został przebadany przez Instytut Matki i Dziecka. Mydełko arbuzowe jest dopuszczone do używania już po 1 m.ż. niemniej jednak z uwagi na zapach, wyglad opakowania i silniejsze pienienie się produkt polecamy szczególnie starszym dzieciom które lubią bawić się w wannie już same i piana jest dla nich atrakcja :) Pozdrawiam serdecznie i polecam Skarb Matki. Paweł Makarczyk (III pokolenie firmy rodzinnej produkującej kosmetyki Skarb Matki).

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © Blanka beauty&lifestyle , Blogger