poniedziałek, 18 czerwca 2012

Oleje i ich różne zastosowanie

Hej!
Przyszło mi na myśl, żeby napisać coś o olejach, z racji, że odkąd je poznałam to sama je ubóstwiam.
Są dobre na wszystko i do wszystkiego. 
www.macierz.org.pl



Dopiero uczę się wyszukiwać najlepsze oleje które są nierafinowane i tłoczone na zimno, ponieważ te mają najlepsze właściwości, ale do rzeczy.

Najpopularniejszym olejem jest Olej rycynowy: 




Posiada chyba najwięcej zastosowań.
Najczęściej używam go do paznokci - zauważyłam, że szybciej po nim rosną. Raz w tygodniu moczę dłonie w olejku rycynowym z dodatkiem oliwy z oliwek. 

Smaruje nim także skórki wokół paznokci, nie są wtedy widoczne i olejek je skutecznie zmiękcza.
Może służyć także do zagęszczenia brwi i wzmocnienia rzęs, sama nie próbowałam, bo mam dość długie rzęsy, które i tak podwijając się wpadają mi do oczu, więc chyba nie będę próbowała.
Kolejnym zastosowaniem sprawdzonym na sobie jest wcieranie w skórę głowy w celu przyśpieszenia porostu i wzmocnienia włosów. Sama rycyna jest dość ciężka do nałożenia ze względu na tępą konsystencję, dlatego mieszam ją z kilkoma kroplami innego oleju i nakłada się bez problemu.
Ostatnim moim zastosowaniem jest maseczka z rycyny, oliwy z oliwek i żółtka, kładziona na nasadę włosów, 1-2 razy w tygodniu, bardzo mi się po tym wzmocniły włosy i możliwe, że zahamowało to w jakimś stopniu wypadanie włosów.
Można też go użyć do zabezpieczenia końcówek - kropla dokładnie roztarta w dłoniach nabłyszczy i zabezpieczy nam końcówki.

A teraz ogólnie o olejach. Ja w swoim zbiorze posiadam oleje: 
- Z pestek winogron
- Alerra, Migdały i papaja
- Vatika, Oejek kokosowy
- Vatika, Olejek kaktusowy
- Oliwka Hipp
- Olejek  pielęgnacyjny babydream
- Olejek babydream dla kobiet w ciąży

Na razie postanowiłam wykończyć to co mam, a potem zabrać się za dokupowanie nowych olei. 

Tak więc pozostałych olei używam do:

- olejowania włosów
Na zwilżone mgiełką włosy pasemko po pasemku nakładam olej, włosy związuję w luźną kitkę lub koczek i zostawiam na całą noc lub wlewam do miski 2 łyżki oleju i polewam tym włosy, efekt jest taki sam. 

- peelingu ciała 
 Nie zawsze mam czas na zrobienie tego peelingu, więc czasem używam gotowego ze sklepu, ale nic nie zastąpi kawowego. Taki peeling przygotowuję w następujący sposób: do fusów od kawy dodaję troszkę oleju (jakiegokolwiek, który posiadam) i powstałą masą masuję parę minut całe ciało i od czasu do czasu również twarz. Peeling bardzo dobrze złuszcza naskórek i pozostawia bardzo miękką i nawilżoną skórę.

- kąpieli
Do wypełnionej ciepłą wodą wanny wlewam 2 łyżki stołowe oleju, po takiej kąpieli nie potrzebuje już balsamu do ciała. Minusem jest tylko tłusta wanna. 

- zmywania makijażu
Postępowanie jest takie samo jak przy zmywaniu płynem do makijażu. Olej się ładnie wchłania, ale czasem lekko dotykam twarz wacikiem, jeżeli przesadzę z ilością oleju.

- do ust
Bardzo lubię używać olejów do nawilżania ust, są lepsze niż wazelina i dają efekt  fajnych mokrych ust. 

Znacie jakieś inne zastosowania olei? Stosujecie któryś?

3 komentarze :

  1. zaciekawił mnie ten olej rycynowy, muszę go spróbować do włosów i paznokci :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Oleje całkowicie odmieniły moje włosy :)
    Rycynowy musze mieć zawsze. Wyrosło mi od niego wiele nowych włosków. Opisywałam go nawet na blogu :)

    OdpowiedzUsuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka. Wszelkie prawa zastrzeżone.