Trochę kwasu czyli o kwasie glikolowym

Hej!
Dziś opowiem Wam o produkcie, do którego pochodziłam jak pies do jeża. Bardzo chciałam wypróbować kwasy, ale jednocześnie bałam się, bo wiadomo to jednak kwas. W końcu nadszedł moment, w którym się przekonałam i nie żałuję, bo odkryłam możliwości kwasów i jestem bardzo zadowolona. 



Opis producenta: 
Kwas glikolowy należy do grupy kwasów alfa-hydroksylowych (AHA) i występuje naturalnie w trzcinie cukrowej. Po raz pierwszy został zastosowany w dermatologii w 1974 roku i ze wszystkich AHA znalazł najszersze zastosowanie praktyczne. Spośród wszystkich kwasów AHA jest też najbardziej aktywny, posiada bowiem najprostszą budowę oraz najmniejszą masę cząsteczkową, dzięki czemu łatwo i głęboko wnika w skórę. Biodostępność kwasu glikolowego uzależniona jest również od pH roztworu kwasu i od zastosowanego stężenia. Wzrasta ona przy obniżeniu wartości pH poniżej wartości pKa kwasu, która wynosi 3,8 i po podwyższeniu stężenia.

Wskazania do stosowania:

- Cellulit, rozstępy
- Rozszerzone pory skóry
- Drobne blizny, zmarszczki
- Skóra tłusta, trądzikowa
- Gruba warstwa zrogowaciałego naskórka (łokcie, kolana, stopy)
- Przebarwienia (twarz, dłonie)
- Cera atroficzna, źle ukrwiona
- Przedwcześnie starzejąca się skóra
- Skóra zniszczona kąpielami słonecznymi
- Skóra sucha, wymagająca nawilżenia i pobudzenia
- Skóra szara, tzw. "cera palaczy"

Efekty stosowania kwasu glikolowego:

- zmniejszenie grubości warstwy rogowej i normalizacja keratynizacji - skóra uzyskuje gładkość i ładny koloryt;
- wzrost spoistości i zwartości głębszych warstw naskórka;
- zwiększenie grubości warstwy twórczej naskórka, wzmocnienie skóry;
- wzmocnienie struktury kolagenowej skóry właściwej;
- podniesienie poziomu glikozoaminoglikanów;
- wzrost nawilżenia naskórka, a w efekcie uelastycznienie go i ujędrnienie;
- wzmocnienie przenikania innych składników preparatu kosmetycznego;
- regeneracja skóry z fotouszkodzeniami i przebarwieniami posłonecznymi;
- pielęgnacja i aktywizacja cebulek włosowych;
- oczyszczanie zapychanych mieszków włosowych;
- likwidacja bakterii typu propionum odpowiedzialnych za tworzenie się pryszczy i krostek.

Przebieg zabiegu:

1. Umyć dokładnie twarz i szyje, okolice oczu i ust zabezpieczyć tłustym kremem. Jeśli są rozszerzone naczynka miejsca te należy pokryć również warstwą tłustego kremu.
2. Można przetrzeć skórę płatkami kosmetycznymi, nasączonymi tonikiem lub spirytusem dla mocniejszego działania kwasu. Kwas nanieść patyczkiem zakończonym wacikiem lub zwiniętym wacikiem kosmetycznym na osuszoną skórę. Jeśli skóra jest grubsza, tłusta należy położyć grubszą warstwę, jeśli cienka, sucha – cieńszą. Czym grubsza warstwa kwasu, tym intensywniejsze działanie.
3. Pozostawić preparat na skórze przez ok. 2-6 minut (lub dłużej w zależności od efektu jaki chcemy uzyskać), można delikatnie masować. Następnie zmyć(używając gąbek lub płatków kosmetycznych) dokładnie dużą ilością zimnej wody,Bardzo ważne jest dokładne zmycie kwasu. Na skórze nie mogąpozostać resztki kwasu Uważać na oczy.
4. Nałożyć na miejsca poddane działaniom kwasów perłę lub zwykły krem natłuszczający.Po 10-15 min. nadmiar zetrzeć chusteczką.
5. Przez 24 godziny po zabiegu nie należy wykonywać makijażu.

Ważne wskazówki dotyczące zabiegu:

Roztwór 5% - 15 ml kwasu + 260 ml wody
Roztwór 10% - 15 ml kwasu + 100 ml wody
Roztwór 20% - 15 ml kwasu + 50 ml wody
Roztwór 30% - 15 ml kwasu + 26.5 ml wody
Roztwór 40% - 15 ml kwasu + 15 ml wody
Roztwór 50% - 15 ml kwasu + 8 ml wody

To niezwykle przydatny skoncentrowany preparat. Kwas możesz stosować to mleczek, toników, także dodając do kremów czy maseczek.Starczy go na wiele zastosowań.
* W przypadku cer trądzikowych kilka dni po zabiegu może nastąpić wzmożona nadczynność gruczołów łojowych (tzw. wysypanie). Jest to typowy objaw rozpoczynającego się procesu leczenia.
* W zależności od stanu i wyglądu skóry zalecanych jest od 6 do 10 zabiegów, przeprowadzanych raz w tygodniu lub raz na dwa tygodnie.
* Po zabiegu należy unikać słońca i solarium lub zabezpieczyć skórę kremem o wysokim filtrze (10 -15 lub wyższym).
* W przypadku wrażliwej skóry należy koniecznie przeprowadzić test alergiczny.
* Od 1 do 2 godzin po zabiegu może się utrzymywać zaczerwienienie twarzy.
* Po zabiegu wskazana jest dalsza pielęgnacja kremem odżywczym.


Pojemność: 7ml / 30ml

Cena: 14zł / 44 zl

Dostępność: klik

Moja opinia:
Kwas stosowałam około 2 miesięcy, po tym jak wcześniej przeleżał w szafce, a ja od czasu do czasu myślałam czy może by go w końcu nie użyć. Przełamanie się wyszło mi na dobre, bo kwas naprawdę działa. Pierwsze próby były średnio udane, bo nie mogłam ustalić właściwych proporcji. Przy za dużym stężeniu lekko piekła mnie twarz, dlatego szybko go zmywałam i robiłam kolejną próbę po paru dniach. Z czasem nauczyłam się dobrze rozkładać proporcje i polubiłam się z kwasem. Pierwsze od razu zauważalne efekty to gładka skóra. Po jakimś miesiącu, może trochę wcześniej zauważyłam znaczne rozjaśnienie przebarwień na twarzy. ;) Nie jestem pewna czy to zasługa kwasu, ale od jakiegoś czasu mniej świeci mi się skóra w okolicy czoła i nosa, także działa też lekko matująco. Kwas glikolowy to też o tyle fajna sprawa, że możemy go używać np. na cellulit i stopy. Podsumowując polecam ten kwas jako tańsza alternatywa zabiegów u kosmetyczki, jednak trzeba pamiętać, że to jednak kwas i uważać na jego stężenie i proporcje. 

Używacie kwasów w domu czy może wolicie zabiegi u kosmetyczki?

6 komentarzy:

  1. Nie używałam nigdy kwasów, ale może dobrze by zrobiły na moją twarz .

    OdpowiedzUsuń
  2. tylko kremy z kwasami używam,
    czyli w niewielkim stężeniu ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. ooo nigdy jeszcze tego nie próbowałam :) ciekawe.

    OdpowiedzUsuń
  4. Wpis wnosi wiele świeżości do tematu, bardzo ciekawe podejście.
    Gratuluje całej witrynie i mam nadzieje, że cały czas będzie się rozwijać.

    Dzieki!
    Here is my web blog :: Sposób na zmarszczki

    OdpowiedzUsuń
  5. ja bym sama chyba bała się tego stosować

    OdpowiedzUsuń
  6. chyba musze wiecej o nich poczytac :D

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © Blanka beauty&lifestyle , Blogger